sreda, 21. januar 2009

15 MINUT

Moram se kar malo pohvalit. Moja švedščina je trenutno že na tolikšnem nivoju, da pišem globoke švedske sestavke v smislu: Kdo sem jaz (eksistencialno razmišljanje o bistvu slehernikovega obstoja), Moja družina, Kaj se nahaja v mojem hladiliku in(!) zmrzovalniku (ker gre za celostno študijo, lepo prosim!) in seveda moj najnovejši traktat o arhitekturi z naslovom Moja soba. Seveda brez močne koncentracije in radoživega listanja po slovarju, knjigi in zapiskih ne gre.

Švedščina mi vzame kar precej časa. Trenutno imam predavanja vsak dan (od 10ih pa do 3eh ali celo 5ih in ja pridno hodim, ne glede na socialne dogodke preteklega večera), drug teden pa se začne tudi predmet Introduction to Drama communication (ki obeta, glede na to, da bo potekal v prav posebej imenovani Drama room). Še teden kasneje začnem s predmetom Sweden and the Swedes in enkrat bolj pomladi z Aesthetic methods in education. Kot pravijo ostali Erasmus študentje, ki so z rednimi predavanji že začeli in kot vidim na hodnikih sedeče in študirajoče Švede, so predmeti kar intenzivni in zahtevajo tudi veliko samostojnega dela.

Kot zanimivost mogoče še tole. vsi predmeti se začnejo z akademskih 15 čez uro. Torej, če pravijo, da se ura prične ob 10ih, to pomeni 10.15. Navada izhaja še izpred nekaj stoletij, ko osebne ure niso bile pogoste in so se študentje ravnali po cerkvenem zvonu. Ko je zvon odbil polno uro, so torej vedeli, da morajo it in so se tako zbrali v roku 15ih minut.
Pa ko smo že pri 15ih minutah, predavanja imajo načeloma ob vsaki polni uri odmor. Ja, 15 minut, za fiko. Sicer se lahko z učiteljem zmeni tudi drugače, ampak očitno je eden izmed razlogov, da je švedski izobraževalni sistem tako priznan in uspešen tudi spočiti um in redni vnos kofeina ;)

1 komentar:

  1. ... sam Saša tle pa le v materinščini piš :) ... pa nej se ti švedščina še tko izpopolni in priljubi ... hehe

    OdgovoriIzbriši