sreda, 4. februar 2009

Ko študentka na rajžo gre ... vse do ... tja, kjer je led iz severa

No, led že mogoče (da je kolesarjenje malce bolj adrenalinsko), sicer sem pa prav besna nad dejstvom, da ravno to leto, ko sm spakirala svoje rokavice, kape in šale v upanju na pravo severno zimsko idilo, tukajle ni prav nič zasneženo, doma vam pa snega prav nič ne manjka! Ironija, ni druge. Okepajte koga še namesto mene, pa kašnega anglečka več se tudi lahko izvede v mojo čast, bom prav vesela. Se trudim tolažit z mislijo, da moram ceniti tudi takšen krut vremenski smisel za humor...

Drugače se je pa zdaj, ko sem ponovno brez sestrične in se morava v najinih klepetih zadovoljiti s skype alternativo, začelo bolj resno študijsko obdobje. Švedi imajo kar konkretne standarde in bom morala pridno sprotno pisarit vse miljonte seminarje in eseje in prebirat angleške knjige o Švedski zgodovini do in po 15. stoletju.

Včeraj sem imela namreč prvo pravo predavanje Drama communications, kjer bomo izvajali veliko različnih praktičnih vaj in jih nato skušali povezati s teorijo in osebnimi izkušnjami. Obravnavali bomo stvari kot so telesna govorica, status, stereotipi, pravljice in sage in podobno. Predmet deluje zelo zanimiv in razgiban, pa tudi kar precej intenziven. 24. februarja moramo oddati že prvi esej/seminar/ examination, kjer moramo prakso prepletajoče povezati s teorijo iz dveh spodobno zajetnih knjig, ki jih je treba do takrat seveda natančno preučit. Profesor nas ni niti malo prestrašil z dejstvom, da je pred leti vrgel polovico razreda, ker pač niso dosegli zahtevanih norm, saj smo tuji študentje navajeni različnih nivojev truda in poglobljenosti iz različnih držav..... hmmm....

Imela sem tudi že uvodno predavanje predmeta Sweden and the Swedes, ki pa deluje bolj teoretičen, ampak upam da kljub temu zanimiv. Vsaj mednarodna zasedba slušateljev obeta zanimive debate, moram počakati do jutri, ko začnemo zares.

Aja, še to! V ponedeljek sem imela tudi že prvi pravi izpit(ek), ustni izpit iz švedščine oz. svenska oral exam ;) In mi je šlo prav fino. Učiteljica nam je povedala, da smo vsi opravili ta del, zdaj moramo samo še počakati, da izvemo oceno. Izpit je potekal v skupinah po 4-5 ljudi in ga je Erika (tukaj se vse profesorje kliče po prvem imenu in se lahko kadarkoli in s čimerkoli pristopi do njih) snemala z diktafonom. Na glas smo morali prebrati enega od sedmih tekstov, ki smo jih obravnavali tekom tečaja, nato pa smo morali pripraviti še dva govora na dani temi (Erika je nato izbrala enega izmed njih), ko smo morali govoriti približno 3 minute in nato še odgovarjati na njena vprašanja.
Sem imela malo sreče, ker sem bila v skupini s tremi Američani in enim Francozom, ki imajo vsi zelo močne naglase in ne ravno naravnih predispozicij za švedsko izgovorjavo, tako da so mi moje slovanske korenine ( z zmožnostjo izgovoriti poudarjen a in tredi rrrrrr) prišle precej prav.
Govorila sem o družinskem članu, natančneje o min pappa :) ker "Jag tycker att min pappa är den mest interessanta personen i min familj". Sem spesnila prav prisrčen sestavek, z veliko rokerskimi referencami in z glasnim "inte bra" (not good) na koncu stavka, ko sem po zunanjem opisu omenila tudi njegovo kilažo ;)
Zdaj me čaka še slovnični del, ki je v obliki "home examination" kar je tukaj priljubljena praksa. To izgleda kot zajeten šop nalog, ki jih dobiš od profesorja in jih moraš v roku 2eh tednov rešene izročiti nazaj. V takšnih trenutkih vsekakor pride prav dejstvo, da imam tudi zelo prijazno švedsko sosedo, ki jo lahko v trenutkih izgubljenosti v tujem jeziku prosim za pomoč.

Uf, sem se kar razpisala, hvala če ste prebrali do konca, uživajte v snegu,
pa kmalu spet kaj novega,

tå tå

vaša švedska Saška

ps: morm posebej izpostavit, da sem zelo ponosna na obe spontani glasbeni referenci v naslovu objave, ki zajemata tako bolj ljudsko tradicijo, kot sodobnejše trende, samo za vsak slučaj, če kdo ni že sam od sebe opazil ;)

4 komentarji:

  1. ti pa si se razpisala, jejhata :) no upam da te ne bodo preveč matrali, da bo ostalo tudi še kaj časa za ledene podvige s kolesom po soseski (in ostale... :)
    kr tko naprej, doma vsi pridno spremljajo!!

    OdgovoriIzbriši
  2. upam da bo dovolj casa za vse, tudi za afro power dance...upan da ne bom prevec lena, da ne bi sla danes ;)

    he he, ja lep pozdrav tud na kavcicevo!

    OdgovoriIzbriši
  3. no ubistvu nisem ciljala na afro power dance, ampak dobro :) kar se pa lenobe tiče, pa spoloh ni govora!!!! maš da migaš :)

    p.s. a je kej dolgčas na corridorju zdej k ni več Katarine?

    OdgovoriIzbriši
  4. Naj kakopak pokomentriam ta mojstrski, povsem nevsiljivi, stik preteklosti in sedanjosti (glasbene kakopak) v naslovu... Kot bi rekel Slavko Grum: "Če pa na vsak način hočeš kak izem, ekspresionizem, to je beseda!" :D
    (ja, res je, mal mava gripe, pa se nama od vročine mal slabša... sam kaj naj pa človek naredi, če ljudje čist premal pozornosti posvečajo taki veleumni stvaritvi.;) And besides - they are not wearing enough hats!!!)

    ps. Najbrž sva opazila, da nekam mal komentirava... Da ne bo pomote (z drugimi besedami: naj naju ne zavede!) - to ne pomeni, da ne spremljava bloga, ampak ga spremljava prek igooglea, kjer super vidiš nove objave, takoj, ko se le te pojavijo (in lahko tudi cele preberes), možnosti komentiranja pa žal nimas... In v obilici snega ter tandence padanja zračnega pristiska, se včasih kar zadovoljiva s tem in ne greva prebrat objav prow na blogspot.com, da bi še kaj pokomentirala... Saj ne zameriva, kajne? After all - people are STILL not wearing enough hats!!!

    pss. What can I say... Drugs just don't work! (i.e. drugs = medications, not the 'happy-colors-all-around-me-world-is-smiling-and-i-think-i-just-saw-god-in-a-green-spot-on-my-sofa' ones)

    psss. tå-tå :)

    OdgovoriIzbriši